Komentáře
C++ 11

image_printTisk

Tento článek pojednává o způsobu zápisu komentářů ve zdrojových kódech jazyka C++. Budou popsány oba druhy komentářů, tedy jednořádkové i jejich víceřádková varianta.

Použití komentářů má smysl všude na místech, kde je potřeba dodat doplňující informaci k funkci programu či něco dovysvětlil, co není nebo nemůže být patrné přímo ze zápisu zdrojového kódu. Obecně se má ale za to, že nadužívání komentářů zdrojový kód jen znepřehledňuje a “nafukuje” a měli by se používat “s rozumem” pouze na místech, kde je to potřeba.

Existují dva typy komentářů, a to jednořádkové a víceřádkové. Jednořádkové jsou uvozeny dvěma lomítky “//”, víceřádkové začínají sekvencí znaků “/*” a jsou ukončeny znaky “*/”. Ukažme si oba typy komentářů na příkladu.

/*
    Toto je 
    víceřádkový
    komentář */

int main() {
    // Zde je komentář jednořádkový
    return 0;
}

Nakonec se zmíníme, jak lze či nelze jednotlivé typy komentářů do sebe vkládat. Obecně platí, že do sebe nelze vnořovat víceřádkové komentáře. Je ale možné vkládat jednořádkové komentáře do komentáře víceřádkového. Viz následující příklad.

int main() {
    /*
         Víceřákový komentář
         // Jednořádkový komentář 1

         // Jednořádkový komentář 2 */ 

    return 0;
}

Shrnutí:

  • Existují dva typy komentářů, a to jednořádkové a víceřádkové.
  • Jednořádkové komentáře jsou uvozeny dvěma lomítky “//” a končí na konci řádku.
  • Víceřádkové komentáře začínají znaky “/*” a končí “*/”.
  • Víceřádkové komentáře nelze vkládat do sebe.
image_printTisk
Komentáře
C++ 11
4 (80%) 3 hlasů

Související články

  • Překlad do strojového kódu V tomto článku se seznámíme s tím, jak překladač převádí zdrojový kód programu do binární podoby spustitelné operačním systémem. Článek se zmiňuje nejen o procesu překladu zdrojových kódů, […]
  • První program v C++ Při vysvětlování jazyka C++ začneme tím nejklasičtějším příkladem, a to je varianta programu "Ahoj, světe". Vysvětlíme si primárně důležitost funkce jménem main, jejíž význam bude na první […]
  • Ukazatele na pole V tomto článku si probereme ukazatele na pole. Seznámíme se nejen s ukazateli na pole jednorozměrné, ale i na složitější případ, tedy pole vícerozměrná. Vše si zase samozřejmě uvedeme na […]
  • Obsluha chyb pomocí výjimek Tento článek je článkem úvodním tematice obsluhy chyb v jazyce C++. V tomto článku si představíme motivaci zavedení výjimek jazyka C++ jako aparátu pro detekci a zpracování chyb. Dále […]
  • Metody předávání hodnot argumentů funkcím Tento článek pojednává o způsobech či metodách, jak lze předávat hodnoty argumentů volaným funkcím. V zásadě existují dva přístupy. Prvním je předání hodnotou, druhým je předání […]
  • Ukazatele V tomto článku si představíme nový pojem ukazatel jako proměnnou obsahující adresu na jinou oblast paměti. Seznámíme se dvěma operátory při související s adresací a na závěr si ukážeme, […]

Komentáře
C++ 11

image_printTisk
  1. Význam, doplnit poznámku ke kódu, kde není znatelné, jak funguje, měli by se vyskytovat co nejméně, může být znakem nečitelného kódu, odkaz na web, jak psát komentáře
  2. Jednořádkové komentáře
  3. Víceřádkové komentáře
  4. Překladač je ignoruje

 

image_printTisk

Komentáře
C++ 11
Ohodnoťte tento článek

Související články

  • Seznamy hodnot podrobněji V tomto článku se blíže seznámíme se seznamy hodnot. Máme na výběr dva typy seznamů. Seznam s pevným počtem položek nebo seznam s proměnlivým počtem položek. Seznam s pevným počtem […]
  • První program v C++ Při vysvětlování jazyka C++ začneme tím nejklasičtějším příkladem, a to je varianta programu "Ahoj, světe". Vysvětlíme si primárně důležitost funkce jménem main, jejíž význam bude na první […]
  • Komentáře Tento článek pojednává o způsobu zápisu komentářů ve zdrojových kódech jazyka C++. Budou popsány oba druhy komentářů, tedy jednořádkové i jejich víceřádková varianta. Použití […]
  • Práce se soubory pomocí knihovny STL V tomto článku si popíšeme základy práce se soubory pomocí knihovny STL. Práce se soubory pomocí této knihovny je mnohem snadnější, než pomocí staršího přístupu pomocí standardní knihovny […]
  • Technika RAII a blok finally Tento článek pojednává o technice či metodě RAII sloužící ke korektní správě prostředků i při vyhození výjimky a dále popisu bloku finally, který sice v syntaxi jazyka C++ není přímo […]
  • Paměťový buffer – třída “stringstream” V této kapitole uzavřeme téma kolem vstupu a výstupu. Zatím jsme si ukázali, jak je možné provádět vstup a výstup na textovou konzoli a do souboru. Tato kapitola popisuje poslední datový […]